Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
https://lh6.googleusercontent.com/-l5CDO8EIeYs/UG2dO0wJt6I/AAAAAAAAILM/S0auW0ikqDg/s800/header_V1c_942x226.png

Jelen esetben ajánlom elolvasni a szótárt. Mivel ez a készülék elsősorban nem a kezdőknek készült, így a cikkben nem fogom magyarázni a rövidítéseket és angol, technikai szavakat.

Balról jobbra: Control Head + 18650 gyári cső + acél menettakaró + Aspire BDC, Easy Head + 18650 acél cső, iSmoka iGo + Aspire BDC 


http://joyetech.com/product/eVic.php

Az eVic VV/VW mód, de ennél sokkal több. Több, mint egy hónap használat után írom meg a tesztet én is. Nagyon nagy különbség a többi módhoz képest, hogy grafikus kijelzője, menüje és frissíthető operációs rendszere van, amiből az utolsó változat az 1.4-es.

Az alapkészlet tartalma:
- 1 db eVic Control Head
- 1 db eVic akkutest
- 1 db 18650-es, Samsung ICR 2600mAh-s cella
- 1 db microsub kábel
- 1 db 220V-usb adapter
- 1 db eVic használati utasítás, de magyar nyelv nélkül
- 1 db MVR használati utasítás, de magyar nyelv nélkül
- 1 db iPhone szerű díszdoboz
Forgalmazótól függ, de pédául járhat hozzá második cella is.

A cellákat kétféle módon lehet tölteni:
- Magával a készülékkel, ilyenkor használni is lehet, mert PT is egyben, nem csak töltő.
- Külső akkumulátor töltővel, pl.: Xtar MP1S

Kétféle fej van hozzá, az egyiket az alapkészlettel együtt kapjuk, ez a Control Head, amiről a teszt is szól, illetve az Easy Head, ami ugyanaz, mint az általam korábban is tesztelt iGo, csak jelen esetben az eVic csőre is kiadták. Ezen kívül lehet hozzá venni gyárilag is fekete, vagy ezüst színű akkutestet, menettakarót. Utángyártott acél és akkutestek Magyarországon is kaphatóak itt és itt. Nekem van egy komplett acél külsőm rá és azzal jóval nehezebb, de komolyabbnak hat. 18350-es csövet is vettem és a kis cellákkal jóval kevesebbet bír, de egyrészt a méret csökken vele, másrészt ilyen cellákkal is lehet használni.

A Control Head is két verziót ért meg, de ez szoftveresen nem különbözik, csak a második változatban tartósabb lett az eGo csatlakozó. Külseje alapján meg lehet állapítani, hogy melyikről van szó, mert a csatalkozó mellett két csavar van, míg az elsőn az még hiányzik. Könnyen lehet, hogy a webshopokban már csak az új kapható.
Aki aggódna a csatlakozó élettartama miatt, az tegyen egy eGo menettakarót rá. Ezt a trükköt egy fórumban olvastam.

Röviden azért leírom, hogy mit tud az Easy Head: szabályozott és szabályozatlan feszültség (3,3 / 4,2-3,3 volt), ami között a kikapcsolással és 10 másodperces gombnyomással lehet váltani. Ugyanúgy megtalálható rajta a microusb töltés, mint a Control Head-en és kijelző hiányában egy led mutatja a töltést. A töltés végén pirosról zöldre vált a led színe. Ezeken kívül a szokásos rövidzárlat és túltöltés elleni, stb. védelmet is tudja.
Ez ugye jóval kevesebbet, mint a Control Head esetén, de tartaléknak alkalmas és olyan helyre is jó, ahova pl.: túl sok por miatt nem vinnénk el a drága fejet. A Control Head viszont utólag valóban drága, mert míg egy teljes eVic készlet 20000-25000 Ft, addig egy ilyen fej 18000-19000 és az Easy Head 7000 Ft körül van, használtan ennél olcsóbb is.


Kezelése, beállítása két féle módon történhet: A készüléken lévő tárcsával és tűzgombbal, illetve a számítógépre telepíthető MVR  (My Vaper Record) szoftverrel. Lényegében minden beállítást elvégezhetünk a készüléken is, de a RVV, RVW1, RVW2, RVW3 konfigurálásához mindenképpen kell az MVR és a statisztikákat csak azzal lehet elérni.
Igazság szerint én nem foglalkozom a statisztikákkal, ellenben a szoftverrel le lehet menteni az összes beállítást és egyszer mindenképpen le kell futtatni, mert a Relative módok nagyon jól használhatóak. A szoftver Windows és OSX operációs rendszerekre elérhető itt:
http://joyetech.com/support/download.php?sp=other&k=1


Pár alapműveletet leírok, amit a készüléken lehet megcsinálni:
- A tárcsa hosszan balra tartásával a különböző képernyők között lehet váltani. Többek között feszültség/patron ellenállás/teljesítmény, idő/dátum, utolsó nullázás óta eddigi slukkok/töltöttségtő függő hátralevő slukkok száma, stb. Az összes képernyőn látható a használati mód.
- A tárcsa jobbra tartásával a használati módok között lehet váltani: VV, VW, RVV, RVW1, RVW2, RVW3
- A tűzgombbal 5 klikk és bejutunk a menübe. Kilépni úgy kell, hogy a tárcsával az Exit-re megyünk (magyar nyelv nincs benne) és kiválasztjuk ismét a tűzgombbal.
- Menüben mozgás a tárcsával történik és a kiválasztás mindig a tűzgombbal.
- Bekapcsolni a szokásos, eGo akkumulátorokon is használható 5 klikk a tűzgombbal, majd a "Power on" kiválasztása.
- Kétféle lezárás van: 5 klikk (menübe belépés), utána az első menüpont (sleep) és kiválasztás. Újabb 5 klikkre vissza lehet bekapcsolni. A másik, teljes kikapcsolás pedig menübe belépéssel, és a "Power off" kiválasztása.
- Stealth bekapcsolása a menüben: Ha nem akarjuk, hogy mutassa az slukk idejét használat közben, akkor kapcsoljuk be. Én inkább úgy szeretem használni, hogy mutatja.

Javaslom a teljes menü bejárását, mert érdemes kiismerni az egészet. A funkciók nagy részét én sem használom (slukkszámáló, készülék hőmérséklet - ha tól forró azt én is érzem, stb.), de érdemes ismerni a lehetőségeket, ha már benne vannak.


Bár a szoftververziók megérdemelnének egy külön cikket, azért ki kell térnem az 1.4-re. A fejlesztések mellett (teljes beállítás lementés és visszatöltés PC-n, két fajta reset funkció a készüléken, alapképernyőn a bal és a jobb oldalon megjelenő információ beállítása, inverz képernyő beállítása erős napfényhez, energia statisztika az MVR-ben, a korábban öt támogatott nyelvhez hozzájön a görög is) hozott egy kényelmetlenséget. Sleep-ből visszatérés után és sajnos néha magától is újraméri a patron ellenállását. Ez két másodperc várakozást jelent ilyenkor. Emiatt sokan visszatértek az 1.3-hoz.


Működés közben nagyon pontosan tartja a beállított feszültséget (VV, RVV), vagy teljesítményt (VW, RVW1, RVW2, RVW3), mert nem PWM, hanem DC-DC konvertert tartalmaz. Akármelyik patronommal próbáltam, minddel sokkal jobban teljesít, legyen az Aspire BDC, Vivi Nova, Protank, Evod, vagy akár egy drip kazán. Amit észrevettem, hogy 30% töltöttség alatt van egy kis gyengülés, de nem vészes, mert teljes lemerülésig jól lehet használni. Sokszor csak azt veszem észre, hogy kikapcsol és ilyenkor "Power low!" felirat jelenik meg a kijelzőn. Érdekes, hogy 3,5 voltnál lemerültnek veszi a cellát, míg ennél alacsonyabb értéket is be lehet állítani a VV és RVV módban.
VW módban 0,1 wattonként lehet lehet állítani, így pl.: 3,77 voltot is tarthat (7,5 watt és 1,9 ohm), ami nagyon pontos érték. VV esetén a szokásos 0,1 voltos lehetőség van. Viszonyításképpen a legtöbb PWM-es mód csak 0,5 wattos beállítást ismer.


Kinek ajánlanám:
- Haladóknak, akik nem RBA/RDA, subohm és hasonló kazánkat, patronokat használnak, de RBA/RDA is mehet rá, ha nem 1,4 ohm alattiak. Azalatt már egy mecha mod ajánlott.
- Műszaki érdeklődésűeknek, akiket érdekelnek az extra lehetőségek.
- Kezdőknek csak akkor, ha hajlandóak többet költeni a kezdőkészletükre és mélyebben érdekli őket a vaperlét.

Kinek nem ajánlom:
- Teljesen kezdőknek, akiknek nincs műszaki érdeklődésük. A sok extra lehetőség és beállítás csak zavaró lehet kezdetben.
- Mivel nem egy olcsó készülék, így azoknak sem, akik spórolás céljából térnek át az analógról. Ha meg hobbivá válna az ecigi, akkor utólag megvehetik és a korábbi kezdőkészlet meg tartaléknak jó, vagy el lehet adni.
- Az alacsonyabb áramkorlát miatt (5V / 11W / 2,5A) azoknak sem, akik ennél többet várnak el.

Balról jobbra: Easy Head + 18350 acél cső + Kanger Protank, Control Head + 18650 gyári cső + acél menettakaró + Aspire BDC


Van egy kérésem is az olvasóimhoz. Mivel az eVicről igen sokat tudnék írni, így egy visszajelzést kérnék kommentben, hogy részletesebben foglalkozzam-e vele. A kommenteléshez elég egy Facebook regisztráció, vagy Indapass, ha már van valakinek.
Azért kérem ezt, mert ha van igény, akkor akár egy cikksorozat lehetne belőle, többek között az MVR, a különböző verziók újdonságai, a klónok és különböző eVic változatok, stb. mind egy-egy önálló cikket kitöltenének. Szóval kommenteket kérnék, hogy megírjam-e ezeket.

Szerző: Serrin  2014.02.04. 21:30 2 komment

Címkék: teszt vw ajánlott vv hardverteszt eVic Joyetech eVic

A bejegyzés trackback címe:

https://ecigiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr75799181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monde 2014.02.17. 09:19:23

Én szívesen olvasnék még róla. Főleg, hogy úton van az enyém is. :)

Serrin · http://ecigiblog.blog.hu/ 2014.02.17. 20:24:54

@monde: Az eVic II-ről már írtam, igazából a szoftververziók és a klónok maradtak ki. Ezekből lesz 1-1 folytatás.